Sommarens härliga bär och blommor



Jag bara älskar sommarens alla bär och frukter som man kan skörda och göra massa goda saker av. Så nu när det är högsäsong för jordgubbarna myser jag verkligen om dagarna igår blev jag dessutom medbjuden på att åka till ett självplockställe där vi ska plocka jordgubbar i stora lass nästa vecka ;).

Förra året innan Linneas dop plockade jag massor av björnbär hemma hos mina föräldrar och gjorde björnbärslikör på den var ett uppskattat inslag :D.
Här om dagen gjorde jag och Johan fläderblomssaft tack vare att en god vän till oss kom med 50 blommor från hans mormorsträdgård då våra fläder bruskar fortfarande är lite små i växten.
Receptet och bilder kommer i ett senare inlägg. Sen har vi ju massor av blåbärsbuskar inpå knuten så jag tänkte jag skulle passa på nu ikväll och plocka ihop lite och frysa in.
Oj kom just på att det redan är två år sedan då vi bodde här på sommaren (eftersom vi rev stugan förra sommaren och fick byggt oss vårat nya hus). Men i alla fall då plockade jag en hel del och använde en liten del till Leilas Blueberry cheesecake :D. Den var mäktig men mycket mumsig och den skulle jag lätt kunna tänka mig att göra om men med olika sorters bär i - tex jordgubbar i - mums mumsigt värre.

Hoppas allting är fint med er i sommar värmen här mår vi fint <3

Kommentarer
Postat av: Carin

http://carinasvirkning.blogg.se/2010/may/

2011-10-17 @ 10:44:21
URL: http://carinscreares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0