Rikliga mängder med regn


Eller det är väl det minsta man kan kalla det. Usch vad det regnar! Och det är plusgrader så snön smälter bort men bara till en viss del så nu kommer det bli snorhalt ute :(. Idag vid tre tillfällen har snön lossnat från taket och åkt ner på baksidan av huset rörelsen och ljudet som uppstod i samband med detta kan bara liknas med åska uj uj uj va man blev förvånad när det hände första gången.

Hundarna tycker inte om att vara ute i detta vädret, ja ni läste rätt hund(arna) vi är nämligen hundvakter åt en kär väns föräldrars hund - söta Vilda foto kommer det lovar jag. Hon är så mysig och söt på alla sätt. Men som sagt hon och Jack uppskattar inte vädret det minsta de tycker bättre om snö precis som jag. De tycker däremot om att få komma in, bli avtorkade och ligga och tina upp sig i värmen från kaminen.

Själv har jag och J fått hjälp idag av en vän med att montera ihop våra tidigare garderober som vi hade i stugan och vi har fått burit in fler flyttkartonger som jag har börjat packa upp. Annars har vi laserat mer lister här inne och städat mycket mera. Så huset blir det bättre och bättre ordning på men det är en del hem inredning som kommer behöva införskaffas framöver så är det bara ;P.

Bland annat grejer till hallen och en ny soffa. Våran första prioritet vad det gällde heminredning här i huset skulle vara ett rejällt matbord med tillhörande stolar så förra helgen ringde jag till Mio och frågade om de hade några bord kvar på rean och de hade ett sista kvar i frölunda.
Vi åkte därför på vinst och förlust för att försöka införskaffa det och javisst där stod det så fint med sina sex stolar och väntade på oss när vi kom fram. Jätte glada blev vi när vi äntligen hade fått upp det här hemma :D, kan lägga upp fort imorgon jag har inte hunnit ta några i dagsljus ännu.

Tänkte ta lite mer foton på huset nu när det börjar bli lite mer klart också men har inte hunnit ännu och har ingen lust att ta ut kameran ut i regnet så det får vänta lite till, jag önskar mig därför solsken imorgon - snälla ;)

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag håller med voffarna, är helst inomhus!

Det låter så spännande med huset, kikar gärna på det snart. Jag är ju så nyfiken! :D

2011-01-09 @ 00:16:00
URL: http://frkp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0