Chunkey monkey brownies



Eftersom jag fortfarande inte lyckts hitta min kamerakabel till datorn så fick jag använda mig av ännu en gammalbild ;P.
Fattar bara inte var jag lyckats göra av den men men den lär väl dyka upp för eller senare.
Så till varför jag valt denna bilden, jo det är ju en av mina favoritglass sorter så när jag köpte Leilas senaste kokbok - One more slice och hittade ett recept på Chunkey monkey brownies så blev jag mycket sugen på att testa dem någon gång. Så igår när jag märkde att jag hade alla ingredienser samt att jag hade tre snart övermogna bananer som behövde göras åt tog jag tillfället i akt.

De var lätta och göra och oj oj oj va gott det blev. Det är verkligen ett recept jag varmt kan rekommendera man börjar med att gör hennes vanliga grundsmet till brownies och sen tillsätter man 200 g grovt hackade valnötter, 300g grovt hackad choklad 70% (jag hade dock bara 200g hemma men det räckte gott tyckte jag) och 3 skivade bananer. Till och med J gillade dem och han är inte mycket för fikabröd ;).

Kommentarer
Postat av: Jo

Ojoj. Det var inte snällt att läska med sådant när jag sitter hemma och är sjuuuuk!!

2011-02-03 @ 17:05:30
URL: http://frkp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0