Alla hjärtans dag 14/2

Alla hjärtans dag var ju i år på en måndag jag har på något sätt fått för mig att den dagen alltid infaller på helgen men där hade jag fel och jag vet att det är redan över en vecka sedan men kameran och datorn har inte kommit överens som sagt och kabel samt laddare har varit på vift.

Alla hjärtans dag är förutom en dag då jag känner mig påmind om att hitta på något lite extra trevligt/gulligt för Johan (vilket jag ändå försöker göra då och då ;)) så är det också den dagen min farfar hade sin födelsedag då han var i livet. Så det är en dag jag tänker lite extra på min farfar Bengt och gläds över våra stunder tillsammans och alla fina minnen jag har av honom. Jag drar mig till minnes om hur han var som person glad, snäll, busig, mycket hjälpsam och en väldigt varm person som alltid gav mig de bästa kramarna :). Jag påminner mig om hur hans röst lätt när han hjälpte mig med läxorna Folkskolelärare som han var och allting <3.

Jag kan verkligen säga att jag saknar min farfar men jag försöker tänka på honom lite då och då för att få honom att leva kvar. Jag är lite ledsen över att han aldrig fick chansen att se mitt och Johans husbygge då han också byggt eget (sommar)hus och pappa har byggt flera hus mellan oss så det är lite av en tradition i vår familj.
Jag är även ledsen för att han aldrig fick träffa Linnea jag vet att han hade älskat henne och han älskade namnet Linnea (farmors mellan namn). Men jag tänker att han finns och tittat in till oss då och då i alla fall.


Så till måndagens vardag igen jag och Linnea var och babysimmade igen något som hon verkligen älskar ;) Så sprang vi in i bokhandeln för att kolla Leilas kokbok och receptet för vaniljbullarna som jag skulle göra till Johan. Han har pratat så om hur goda dem är därför tänkte jag att det kunde passa som alla hjärtans dags present då min budget var starkt begränsad.

Sagt och gjort vi åkte vägen om affären och köpte de sista ingredienserna som behövdes sedan åkte vi hem och påbörjade bullbaket :).



När Johan kom hem var jag tyvärr långt ifrån klar men han blev glad och nöjd när han fick äta helt nygräddad vaniljbulle till efterrätt istället.





Till mig hade han köpt helt underbara rosa rosor! De röda var slut sa han men jag intygade att jag tycker mycket bättre om rosa - de är finare på något sätt, mer mig :). Det har dessutom stått sig tills idag så jag har fått njuta av dem i många dar.
Vad hittade ni på till ert <3 eller hittade ni på något extra mysigt till er själva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0