Mera dop-pyssel


Ja pysslet fortsätter trotts att min och Ls förkylningar biter sig fast som iglar men vi mår ju i alla fall bättre nu har vi ingen feber längre.

Till vårt doptema Djur och natur har jag har tänkte färgerna vit, grönt, silver och rosa. Det låter kanske rörigt men jag ska nog få ihop det så det blir stilrent och snyggt (hoppas jag).

Har tänkt ha vit bordsduk, vit service, vita servetter med plaseringskort iform av ett eklöv med silvertext på. Sen har jag precis fått målat klart keramikstövlarna som ska få agera vaser i mitten av bordet. Så nu ska jag bara måla ljushållarna också ;P. Bild på dem kommer när de är färdiga.

Vad det gäller dopklänningen har jag inte gjort rosetten ännu men det kommer idag eller imorgon nu har jag bestämt mig hur jag ska göra den i alla fall. Bilder på den kommer också snart. Det är en del band kvar bara så är det fixat och klart, jag ska också skriva namnen på alla eklöv som jag klippt ut det ska bli så skoj när allting är på plats och festen kan börja =D.

Vad tror ni kan det bli snyggt? Kanske får visa lite bättre med bilexempel på vad jag menar? =P



Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

låter fint! roligt att få pyssla litegranna, förstår att du längtar till du ser slutresultatet!



såg att jag missat att svara din kommentar på tillys sjuka! TACK för både ditt mail och din kommentar! Jättegulligt av dig! Och tack för Bisolvon-tips, det ska jag ha med mig i tanken i fortsättningen! Nu har Tilly blivit frisk, jättejätteskönt! Hon har vilat jättemycket, och vi har tagit det allmänt lugnt.. inte varit iväg på långpromenader eller någonting. Bara vilat. Och hon är som vanligt nu igen! Men återigen, tack för dina tips, jättebra att ha med sig!

Kram M

2010-09-21 @ 20:35:57
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0