Förkylning och doppyssel m.m.


Det är så lagom nice att åka på en sådan go förkylning som jag har åkt på nu mår inte alls bra men arbetet inför dopet behöver göras ändå och förkylda lilla Linnea sovet just nu så jag passar på att sy banden i klänningen som vi ska ha.
Det är klänningen som min mamma sydde när jag skulle döpas men då hade den rosa band och efter mitt dop har klänningen änvänds till båda mina yngre bröders dop så därför var det blå band i den nu när jag började. De rosa banden som var lösa har sedan jag använt till mina dockor eller något för de finns inte mer. Så nu är det istället gröna i som jag är färdig med att sy fast.
Däremot ska jag göra en rosett som ska sitta på framsidan mitt på och den är jag inte helt enig med mig själv om hur den ska se ut. Det är så kass att vara perfektionist ibland istället för att bara få det gjort. Jag då inte den som kompromisar med sådant här, det ska vara snyggt och perfekt - suck.

Men det kommer bli bra och jag kommer nog få gjort det snart ;) tog en liten paus från skapadent för att göra ett inlägg om att jag fortfarande lever om än knappt =P och att jag håller på med massor av saker samt att vi gjort en uppdatering på våran dator som gör att det är mycket krångligare att ladda och bearbeta mina bilder då programet som hör ihop med kameran är ner packat i en kartong någonstans =P.
Så jobbet med att lägga upp mina bilder på bloggen blir bra mycket mer omfattande.

Utöver det så grejar jag med massor av saker om dagarna som sagt och jag blir nog bara trött av att fundera på vad allting är men för att ge en kort resume på det som grejas med just nu är att få ordning med banken för att betala för köket som vi beställt på Ikea efter mycket ritande och funderande fram och tillbaka.
Jag och Johan har håll på och målat huset så fort vädret har tillåtit och nu är vi nog ändå halvvägs =P men vi kommer inte hinna innan höset och vintern dels är fasaden inte helt färdig ännu och dels blir vädret för målning mer och mer dåligt. Det är väl dock inte hela världen då huset redan är grundmålat från fabrik men det är allltid bra att få på ett lager färg på det också.
Jag har varit och tittat ut kakel/klinker som jag och Johan vill ha så nu ska jag ringa plattsättaren och fråga om det fungerar eller om vi behöver ta mindre. Sen ska de beställas, vi ska ordna med ett badkar och en commod till badrummet vi ska få beställt vitvaror och en kamin. Sen i förra veckan hade vi genomgång med elektriken om hur elinstallationen i alla rummen ska se ut. Så här grejas det vill jag lova och självklart ovan på detta försöker jag klämma in så mycket gos med Linnea som det bara går =D.



Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

vad mysigt med dop! haha, du låter som mig... perfektionist, så förstår preciiiis hur du menar! hoppas du får till det som du vill!

kul med fixande av huset! är det helt nybyggt? har ni inte flyttat in än?

skulle gärna flytta till helt nybyggt hus jag med! man har blivit bortskämd med att bo i helt nybyggd lägenhet... :-)



tack ska du ha! gullig du är!

jamen jahaaajaaaaa, då förstår jag! angående moster-grejen med mikka! haha!

2010-09-15 @ 14:37:42
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

sv: haha, ja du har rätt! väldigt lika var ordet!! (min pappa har ju byggt familjens hus också, men det kanske du visste?)

spännande med flytten i nov-dec! hoppas ni hinner så långt det bara går med färdigställandet! men annars är det ju inte hela världen, det löser sig!

ska kolla på facebook! kul!



kram M

2010-09-16 @ 19:14:44
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0