Så typsikt



Det här är jag och så som jag känner mig som ett blått spöke eller plump om man så vill, som har grymt ont i halsen. Va Carins sjuk vem skulle kunna tro det, jag vet inte jag heller. Jag som nästan aldrig får man väl säga är mer än lite förkyld *suck*. Hade så ont i halsen att jag kollade in mina halsmandlar igår och oj det var ingen vacker syn. Så idag bar det av till VC vet inte när jag var där sist vi pratar flera, flera år! Så fick träffa sköterska nästan genast och sedan träffa en docktor som skrev ut pecillin - tusen tack det är ju inte så att jag springer ner dörrarna på VC annars. Så det var faktiskt skönt att det fanns anledning trotts allt när jag väl gör mig det besväret. Ska äta det i en vecka - mot antagen halsfluss =C.
Jag har velat ta mig tid från jobbet med huset för att uppdatera bloggen länge nu men inte trodde jag att det skulle bero på att jag blev sjuk, så typsikt =S. Annars fortlöper allting som vanligt Linnea växer och håller på och får sin första tand nu såg jag efter jag tvättat händerna 2 ggr och använt desinfektionsgel så vågade jag ta en närmare titt, vill ju verkligen inte smitta henne - men sköterska på BVC sa att det är extremt ovanligt och att jag inte kan undvika henne =P nej det är ju omöjligt eftersom det är jag som tar hand om henne hela dagarna.
Så jag kan väl glädja mig med att jag kommer få lite mer tid över för bloggen nu i alla fall.
Sen ska vi ju egentligen på svenska mässan och hem till en arbetskamrat till Johan på Lördag så får se hur jag mår då. Hoppas inte vi missar det på grund av en dum dum halsfluss.

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

nämen fy, stackare, halsfluss är ingen höjdare! hoppas det försvinner snabbt nu när du fått pencillin!

tack så mycket för bentipset förresten, ska absolut testa om jag får ont igen! upp med dem högt alltså.

ja jag har en otroligt smidig graviditet, känns underbart! men det lär väl slå tillbaka till graviditet nummer två sen.. då lär jag få det dubbla av allt säkert. haha! men, nu är nu och jag mår toppen! ;)

ja jag längtar så himla mycket efter att få träffa den lilla personen i magen, man kan ju inte förstå alls. en liten bebis?! i MIN mage? nä, det känns helknasigt. haha!

2010-11-03 @ 19:36:34
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0