Nästa vecka är det redan första advent



Är det inte underbart med advent, lucia och Jul!? Jag älskar allt mys så här års och trots att det lär bli en hel del jäkt och stök i huset ska jag försöka njuta så mycket jag bara kan av dessa underbara högtider.
Denna bilden är från förra årets 1 advent då bodde vi i en väldigt dåligt isolerad och mycket liten gammal sommarstuga i år är vi på väg att flytta in i vårat underbara ganska stora hus som dessutom lär hålla värmen väldigt bra i jämnförelse :D. Men även om det har gått ett helt år och oj vad grejer det har hänt under detta året så känns det inte alls länge sedan man tände det där första ljuset hemma i jul-stugan sist :P.

Vad planerar du göra första advent?

Själv vet jag inte exakt eftersom jag inte vet hur långt vi har kommit med huset då men rota reda på denna fina advents ljushållare från Cult design ska jag försöka göra innan dess ;). Det hade ju varit hur mysigt som helst om vi kunde ha lite advents fika i huset <3 men vi får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

cult design, en annan favorit här! ser ut att vara en finfin adventsljusstake!

jahaja, jo vi har också såna, godisskålar i bruka. eller skålar och skålar.. den ena lyckades jag tappa i golvet så den gick i tusen bitar (själv skrek jag av frustration, haha) och så har vi två espressokoppar (fast där ljög jag igen för den ena har mattias tappat i golvet så att den gick i tusen bitar.. haha). älskar espressokoppen dock, vit med svart text.

njae.. vi har inga smeknamn på magen! men på bebisen där i.. kanske att jag avslöjar det på bloggen så småning om! ;)

2010-11-17 @ 22:49:25
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0