Ett nytt år är här

Jag personligen har ju gått och väntat på jul allt sedan semestern i somras var slut. Så kom 1a advent, och swiss så hade de 2a, 3dje och 4de advent kommit och gått också. Swiss så var vi Orsa och firade mysig jul och swiss så har nyår kommit och gått också.

 

Vi hade en väldigt mysig nyårsafton med våra vänner Martina och Andreas de bjöd på mycket god nyårs middag och så firade vi 12 slaget med bubbel (Mitt var utan alkohol så klart ; P) och raketer utanför deras lägenhet.

Mitt bubbel som skulle vara alkoholfritt mousserande Jordgubbsvin smakade mest kolsyrad jordgubbssaft = P men det var gott när den var super kall!
När vi väl kom in igen från den bitande kylan fortsatte vi spela Rock band på deras PS3 det var riktigt skojigt men svårt så man fick koncentrera sig ordentligt.

_________________________________________________________________________________________

Ja och nu stundar ett nytt år och oj vilket år det kommer att bli = D. Detta år kommer bland annat innehålla födseln av mitt och Js första barn något som vår Lillx hela tiden påminner mig om där inne när den buffar och sparkar både högt som lågt =P.

Johan och jag även bestämt oss för att ta ett lite jobbigare alternativ vad det gäller vårt husbygge. Vi tänkte tidigare bygga ett nytt snett framför vårat gamla och sedan riva det vi bor i nu. Men nu har vi istället bestämt oss för att riva vårat som vi bor i nu innan för att lägga det nya på samma plats. Så vi kommer att behöva bo hos mina föräldrar en tid innan vårt nya hus står klart att flytta in i. Så nu har vi mycket jobb framför oss. Mycket vi har ska slängas, säljas, skänkas eller packas ner inför flytten in i nya huset.

Därför blir det några tuffa månader i början men nyfödd bebis och allt men vi får lösa det. Sen när allt väl är klart då hoppas jag vi pustar ut och tycker att det var värt den extra mödan.

Om vi nu inte lyckas att pricka in 1 Maj som en av de dagar vi är på BB ska vi se till att få bevittnat det första bröllopet som står mellan vänner i våran egen ålder också det är något som jag ser varmt fram emot.

Sen ska jag vara mammaledig under den härliga sommaren för att läka och lära känna mitt och Johans barn något som jag verkligen längtar efter det ska bli så spännande och se vilken liten personlighet som döljer sig där inne i magen. Så ska vi mysa mycket i vårat nya hus så klart.

Undertiden med husbygge, födsel av mitt och Js barn samt mammaledigheten hoppas jag också ska kunna få tid för reflektion över vad jag vill göra här näst. Jag har känt att jag gått och stampat i samma gamla hjulspår på jobbet allt för länge nu och till våren hoppas jag kunna få tillräcklig med distans till det för att hinna känna efter ordentligt, vad är det jag vill?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0