Snövit



Originaltitel: Snow White and the Seven Dwarfs
Premiär (USA): 21 dec. 1937
Speltid: 80 minuter
Baserad på bröderna Grimms saga Kinder- und Hausmärchen (1812-15). Första tecknade långfilmen någonsin och den första egentliga spelfilmen helt i färg. Walt Disney vann en special-Oscar® för Snövit som bestod av en stor statyett och sju små.

För er som känner mig redan behöver jag inte berätta att jag är helt såld på Disney! Men för er som inte vet det så har jag sedan jag flyttade hemmifrån 2004 samlat på Disneys klassiker. 
Jag vara bara 5 år när jag såg Den lilla sjöjungfrun (1989) det var min första biofilm och jag tyckte den var helt underbar så jag har varit fast sen dess. 
I blevlådan låg nu denna så nu står den i hyllan med nästan alla andra klassiker.

De jag inte har nu är Fantasia (3), Skönheten och Odjuret (30) och Fantasia 2000 (38) sen är min samling komplett. Men jag väntar tills de kommer ut som nyutgivna eftersom jag inte är villig att lägga mer än 1000 kr för dem gamla utgåvorna på tradera = P.


Kommentarer
Postat av: Jo

Jag är inte lite avis på den där samlingen, ska du veta! :D



Vilken fin blogg du har! JP skvallrade, så jag var ju bara tvungen att kika in här och se vad du gör :) Och det kommer jag att fortsätta med!

Kram // Jo



Ps: Tack för det fina änglajulkortet! Ds

2010-01-08 @ 20:18:20
URL: http://frkp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0