Blandade bebisbestyr

Igår var jag och träffade min BM (barnmorska) för tredje gången. Något som jag inte helt såg fram emot märkte jag i väntrummet. Jag han bli nervös innan jag fick komma in i rummet = P tänk om jag hade jätte dåliga värden och gått upp massor i vikt, tänk om bebis inte mådde bra.
Saker som jag egentligen viste inte var sanna men som han ploppa upp i mitt lilla huvud under tiden jag bläddrade igenom en tidning i ett försökt att skingra tankarna.

Jag fick till slut komma in och BM tog mitt blodtryck som var fint, kollade mitt järnvärde som hade sjunkigt något men som inte var någon större fara med, jag skulle inte göra några justeringar i min kost eller börja äta järntabletter ännu. Så fick jag väga mig knappt 2 kilo plus sen inskrivningen något som BM tyckte var toppen eftersom jag är lite knubbig = P.
Något jag tyckte var skönt det har trotts allt varit jul och jag har unnat mig en hel del både godis och julmat = D.

När hon var klar med det gick vi in på hennes rum och hon fyllde i min journal vi pratade om hur jag mådde så jag nämde att min höger hand ibland domnar bort när jag sover och att jag fått lite kramp i ena vaden några gånger men att det släpper snabbt igen. Jag sa att jag i övrigt mår fint men kom ju på när jag gick där ifrån att jag börjat få känningar av foglossning något jag förträngt där såklart.

Sen kollade hon bebis puls som var 154 slag/min något som var helt normalt försäkrade hon. Hon mätte min mage och sa att min livmoder mätte 24 cm och helt enligt kurvan tydligen. Så jag och bebis mår toppen än så länge något som känns jätte bra.
Vi bokade tre tillfällen till jag ska träffa henne och jag fick mitt moderskapsintyg. Sen tackade jag för mig och åkte och tankade bilen när det var klart körde jag glad i hågen in till Kungälv för att små shoppa lite.

Men innan shoppingen kunde komma igång blev jag tvungen att införskaffa en P-skiva så jag gick in i första bästa butik som hade sådana och som sålde väskor såg jag på utsidan. När jag kom in blev jag överraskad för de sålde bebis-barn kläder också. Så jag la P-skivan i bilen och gick in igen för att köpa några små saker att börja med.

Bara för att ha börjat köpa bebisgrejer ; ).


Så jag köpte bara några enkla vita plagg en liten mössa, en liten omlott body som är bra att ha i början och ett
par vita små strumpor. De är så sjukt små stl. 50 = D man fattar ju inte att bebisen ska vara slå liten när det kommer ut men något säjer mig att man kommer tycka den är stor nog under förlossningen = P.

Sen köpte jag lite Cultdesign grejer, mammatrosor och Bodybutter.


Väl hemma igen tog jag mig ett mamma-mellan-mål ; P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0