Uppdatering

Ja eftersom de ville att vi skulle komma in för att göra ctg (mäta värkar samt bebis hjärt ljud), ta tempen och konstatera vatten avgången så åkte vi in till Östras mödravårdsavdelning (heter igentligen något annat). Var där 8.10 och fick väl komma in kring 9 tiden (medans vi väntade på att få komma in råkade vi på våran gamla granne som bodde över oss i lägenheten i torslanda, vi visste att han också skulle ha barn nu i april men det som var festligt var att de hade också kommit igång på samma sätt som vi =D)
Väl inne på rummet sa barnmorskan att ctgn skulle mäta mellan 20 min till en timme. Det var nog närmare 20 min och på den tiden hade jag två värkar en starkare och en svagare, bebisen hjärt ljud lågt rätt stabilt på 150-155 så den mår fint där inne.

Sen konstaterade hon att det mycket riktigt var vattenet som hade gått men att jag inte hade öppnat mig något. Så vi fick åka hem igen och jag är nu hemma och har ätit mat och druckit i omgångar, sovit lite och tagit en ducsh. Har även hunnit med och ta två panodil som jag tror har lugnat ner det värsta. Värkarna kommer fortfarande mycket oregelbundet men det lär väl tillta framöver. Har jag inte kommit igång helt på egen hand om tre dygn så sätter de igång mig sa hon på östra. Men så länge känns det inte som vi kommer behöva vänta ; ).


Kramis på er så återkommer jag när det händer något mera.

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

gud vad spännande!!!! jag blir helt pirrig av att läsa! heja heja! längtar efter att läsa om allt nu de närmsta dagarna!

hoppas allt går toppen!



sv: tack så jättemycket! glad jag blir!



tusen lyckatill-kramar till dig söta du!

2010-04-19 @ 15:36:17
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Mikka

åh spännande vännen, hör av dig! <3

2010-04-19 @ 15:44:45
URL: http://ipink.blogg.se/
Postat av: A home far away

Men hjälp så spännande, jag kommer att föda barn nu på söndag här i Singapore och jag kommer att sättas igång, ska kika in till dig lite senare o se om det hänt nåt:)



Ha en fin dag!

Kram Gunilla i Singapore

2010-04-20 @ 05:47:54
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Indra

Varmt grattis till den lilla! :-D

2010-04-21 @ 12:23:51
URL: http://cherlindrea.se
Postat av: Tess

Åhh va roligt, håller alla fingrar och tår att det går bra för er alla, ska bli spännande att få höra vad det blev och allt! :) Lycka till och grattis! ;)

2010-04-21 @ 15:27:44
URL: http://sweetess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0