Ultraljudet


Ja jag måste ju se till att berätta att vårat Ultraljud som vi gjorde i tisdags gick JÄTTE bra, helt suveränt! Vi var ute i god tid så vi fick sitta ner och vänta en stund sedan ropades vi in i ett mörkt rum. Där en barnmorska (BM1) berättade att hon höll på och lära sig detta så hon skulle göra först och sen skulle en annan barnmorska (BM2) komma in och kontrollera om hon gjort rätt.

Därför fick vi se allt dubbelt upp, det var jätte skoj men spänt. Jag kunde inte slappna av i början och var ganska känslosam, läs blöt i ögan ; ). Vi fick se våran lilla bebis som rörde sig en hel del men BM1 fick tagit sina mått och sedan skulle BM2 ta egna mått, titta på diafragman och på hjärtat men hon tyckte att vinkeln på hjärtat inte blev så bra så därför fick jag gå på toaletten.

Väl på toaletten passade jag på och pusta ut och kom tillbaka lite mer avslappnad och med en bebis som vänt sig i magen och lagt sig med benen över huvudet istället för raklång på tvären.
Då fick BM2 en jätte bra bild på hjärtat som såg fint ut. Vi fick två tyvärr inte jätte bra bilder men vi såg bebisen klia sig på huvudet flera gånger då vi skrattade en hel del = D.

Vi fick reda på att allting såg bra ut, att bebisen var 19 cm lång och att beräknadförlossning BF låg kvar på den 20 april så tackade vi för oss och åkte hem till Johans mormor för att få i oss lite middag glada ihågen. 

Kommentarer
Postat av: Tess

Men GRATTIS gumman! Hur har jag kunnat missa detta!? Gu va roligt! =D Grattis till er bägge förresten ;) MASSA kramar!!!

2009-12-18 @ 08:09:05
URL: http://sweetess.blogg.se/
Postat av: Matilda

vad spännande det låter! ååh, förstår att du längtar nu!



så du har fuskat med laxsushi? gott! hehe! ja jag vet inte alls varför det förbudet finns... tänk på alla mammor i japan? ;-)

2010-03-24 @ 12:12:41
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0