Fågelmatar tider



Precis som förra året har vi nu i november hängt upp våra fågelmatare med jordnötter och solrosfrön. Något som är väldigt uppskattat av fåglarna som tycker om att äta hos oss. Det är något som gör mig glad och varm inombords när man vet att man hjälper dem genom vintern och får höra en hel del fågelkvitter till tack = D.

Om du själv funderar på att mata fåglarna i vinter så är ett litet tips från mig att inte köpa de här viltfågelblandningarna som finns i affärerna. De är mycket vete i dem och det ratar många av fåglarna så det hamnar på marken under och skräpar mest ner.

Sen uppskattar fåglarna att ha skydd när de äter så dels om man köper fågelmatare som vi har med ett nät runt som skyddar och dels att man händer dem inne grenverket på träden intill huset så ger det extra skydd. Det tycker fåglarna är toppen.


Kommentarer
Postat av: Mikka - iPink

Jättemysigt!! <3

2009-11-12 @ 13:03:57
URL: http://ipink.blogg.se/
Postat av: Matilda

fina!

jag har gått och blivit kär i de där funkis-fågelholkarna.. men eftersom jag bor i lägenhet så går det ju inte att ha fågelholk. så jag får snällt vänta med funkishuset tills jag flytter till ett... funkishus!! hihi!

(kan man förstå att jag gillar funkishus?!) ;-)



ja, finns inget godare än sushi!

2009-11-12 @ 15:13:58
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0