Våra fina vita ljushållare

Jag har under en liten period nu funderat på vad jag ska ha för ljushållare i sovrummet. Jag visste att jag ville ha samma stil som Sia desings som jag har köpt tidigare i rosa som ser ut så här. 


Men jag ville ha gröna, vita eller bruna i sovrummet. För ett tag sedan när jag tittad in på Stick in som ligger vid torslanda torg hittade jag dessa fina också Sia desing och de passar ju perfekt i sovrummet :)


De två plus en lyckta från Panduro Hobby som jag beställde under vecka 7 kommer göra sig så perfekt i vårat fina vita sovrum = D
         


Jack har föresten hittat en kanon plats där han kan spana på alla fåglar som kommer och äter hos oss ;D

Sen när vi grejade med våran kära vän Fredrik för några helger sedan i trädgården hittade Fredrik ett fågelbo i en väldigt stor rododendronbuske som står på våran tomt. Det kommer att bli så fint nu till påsk så jag tog in det då det ska hinna torka ordentligt, jag hade ändå tänkt köpa ett fågelbo eller två till påsk men har nu ju hittat tre så det behövs inte utan jag kan använda den riktiga varan istället. Ska kompensera fåglarna med att bygga och hänga upp ett gäng fågelholkar istället :D (De fågelbon som jag har hittat har jag kollat upp också de används bara ett år jag visste inte att en del fågelbon aldrig återanvänds trodde att alla användes år efter år.)
Fredrik, han är verkligen en riktigt klippa som har ställt upp för oss jätte mycket och hjälpt till här hemma hos oss i massor! STORT tack till dig Fredrik du skulle bara veta hur mycket det är betyder för oss att du så helhjärtat ställer upp i alla lägen : D *Kramar*.

Jag ska ta lite biler på hur ljushållarna gör sig i sovrummet senare idag också har jag tänkt. Lägga in dem här tillsammans med lite bilder under renoveringensgång. Ska nog sätta upp lite ekhyllor där idag också. Sen ska tänkte jag visa vårat senaste projekt - att bygga en hall och så kommer det komma bilder på våra fågelgäster vid fågel"bordet".

Längre fram när våran äntligen är här på riktigt, jag går verkligen bara och väntar på den nu. Längtar så och vill ju så gärna tjuvstarta den lite = P. Då ska det byggas fågelholkar och göras i ordning i trädgårdslandet.



Nä nu ska jag börja plocka undan och städa lite här hemma så det blir lite bättre ordning. Hoppas vi ses snart igen  

/Carin

Kommentarer
Postat av: Mikka

Ååh va mysigt! Carin jag måste komma till er snart igen, det är alltid lika varmt och trevligt. Känner sig välkommen :)

2009-03-01 @ 17:45:13
URL: http://www.rebelle.se/blogg
Postat av: Jessica-Persika

Vilka fina ljuskoppar!! VILL HA!

Stick in säger du? jahajah..

Låter som om ni får det jättefint, ser fram emot bilderna och att hälsa på såklart!

2009-03-01 @ 19:26:06
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Carin

Åh tack så mycket guys! Ja bilder kommer har inte hunnit ta några bra på hela sovrumet men några på hyllorna som vi skruvade upp idag. Ni är självklart jätte välkomna så fort ni hinner och vill :D.



Kramar på er båda från Carin

2009-03-01 @ 21:35:47
Postat av: Carin

Nu försvinner jag i två dagar så vi får höras igen på ondags...

2009-03-01 @ 22:22:43
Postat av: Fredrik

Det är bara roligt Carin. Hör bara av er om ni vill ha mer hjälp :)

Kramar/Fredrik

2009-03-02 @ 22:21:38
Postat av: Carin

Åh men du är väl bara för go! Ja det är väldigt uppskattat i alla fall, det ska du veta ;)



Kram

2009-03-03 @ 15:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0