Hallbyggnation och små piffning

Jag skulle ju återkomma med hur det går med bygget av våran hall. När vi flyttade hitt konstaterade vi rätt så snabbt att det inte fanns några fördelar alls med att gå in genom ytterdörren och komma rakt in i vardagsrummet. Så vi bestämde oss jag och J för att bygga in farstukvisten på utsidan till en liten hall, för liten hall är bättre än ingen hall tycker vi. När vi flyttade hitt såg farstukvisten ut så här 
 
  

När jag började riva bort golvet för att en snickare skulle komma och byta vår syl i farstukvisten såg det ut så här.

   

Med ny syl på plats började bygget av hallen med golv isolering, golvskivor i masonit har vi lagt in och fint blev det =D.

  

               

Nu idag ser våra hall ut så här eftersom vi idag har haft nöjet att fått flyttat klart dörren.


Först fick vi reglat upp för den nya vägen sen har vi reglat upp för att flytta ytterdörren och för att flytta fönstret från köket. Sedan har vi fått på täckpapp för att sedan fortsätta med isolering och vindplast. Efter vi blev färdiga med allt det så har vi idag grejat vidare med att ta loss dörrfoderbrädorna runt där ytterdörren satt tidigare och sedan med tigersåg sågat loss dörrkarmen och skruvat i den mer karmskruv i den nya dörröppningen som vi reglat upp.

     


Sedan hängde vi dit dörren och med en del pusslande och en del finjusteringar så fungerar dörren nu bättre att använda än någonsin ; ). Sen har vi burit allt byggskräp till vårat eldhörn på tomten och ska väl förhoppningsvis fått eldat upp detta nästa helg med lite bättre tur med vädret ;P Det har ju verkligen inte varit någon höjdare denna =C har fått häfta upp plast över öppningen för kunna jobba någotsånär torrt idag *blä*.

Just på grund av väderförhållandena blev det inte bättre bilder idag. Men det kommer fler och bättre snart, jag vill inte springa ute med kameran i allt det snöblandade regnet den har blivigt tillräkligt blöt men det är en annan historia ; ).


Sen har jag piffat lite i vardagsrummet för att i vardagsrummet har jag länge retat mig på en gammal dekoration som hängde mellan fönstren men det blev också så tomt när jag tog bort den första gången så innan jag hittade något bra att ersätta den med fick den hänga kvar.



 
Men lördagen den 28 feb åkte jag i sällskap med vännen Fredrik till Ingelas trädgård igen och köpte några ljuslyktor som jag blev förälskad i när jag var där första gången med J. Så nu hänger den på plats äntligen och oj vilket lyft det blev


  speciellt på kvällen när man kan tända värmeljus i den =D



Men jag köpte inte bara en utan tre som jag ska ha ute vid balkongen i sommar sen =). Det kommer att bli så läkert långt in på sommarnätterna. Dessutom lyckades jag att förhandla till mig 25 % rabatt på även dessa så jag kände att jag ville slå till på tre direkt =P.


Men nej nu mina vänner är det dags för sängen har suttit alldeles för länge nu igen för att få klart ett nytt inlägg =P men utlovade bilder på vårat sovrum kommer har bara inte hunnit ta dem ännu. Har varit på söndagsmiddag hos mina föräldrar idag efter vi fick det klart med ytterdörren och en mycket god middag ska väl sägas.

Sov gott / Carin

Kommentarer
Postat av: Jessica-Persika

inte dumt med hall du! ;-) Tjusiga lyktor med!

2009-03-09 @ 01:31:53
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Carin

Nej inte dumt alls! Det känns så skönt att den börjar ta form längtar tills vi fått det klart med golv, väggar och lockpanelen så jag kan börja med att inreda med hängare och skoställ m.m. Så man slipper ha alla skorna i vardagsrummet =D



Ville/hinner ni komma på besök i helgen? Hur ser det ut?

2009-03-09 @ 11:55:29
Postat av: Mikka

Wow, det blev ju urtjusigt! Som vanligt. Du har sannerligen ett öga för detaljer Carin :) I admire you!

2009-03-11 @ 11:57:21
URL: http://www.rebelle.se/blogg
Postat av: Jessica-Persika (Jones)

Tack för din kommentar - känner mig redan bättre, så den gjordew nog susen!! ;)

2009-03-12 @ 00:08:56
URL: http://mspeaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0