En bondes söndag = P

Jepp, jepp, jepp idag har jag ju lekt bonde då typ = P hihi.

För jag har krattat och krattat och krattat och krattat lite till. Vill inte veta hur många tusen kratt tag jag har tagit idag och hur många miljoner löv, kvistar och sågspånsflingor jag har samlat ihop *pust* är helt slut i armarna och då menar jag verkligen helt slut.

Någonstans ska man ju börja och det fick bli om man går rakt utifrån ytterdörren och fram till tomtkanten och sedan får jag söka mig runt hela huset mot sol så att säga vilket kommer att ta sin tid *usch* men bra träning dock =D.

Tog lite för och efter bilder då jag ville se vilken skillnad det blev bra att kunna motivera sig själv så.


Ja före såg det ut så som det ser ut i bortre delen av bilden hitre delen har jag redan krattat det låg sågspån och kvistar överallt.

Sen när jag hade gjort hela första delen såg det ut så här = ) Ni bör också lägga märke till att jag även krattat halva rabatten trotts att det inte syns så bra på bilden =P

Men där emot på denna, var skarven går syns väldigt tydligt tycker jag ;D


Detta är en tydligare bild på den krattade delen av rabatten


Tror det blev 13 - 14 fullastade skottkärror ungefär och från början tog jag och lyfte i allting med krattan vilket tog en himla lång tid så jag hittade en grep i trädgårdsförrådet och med den gick det bra mycket fortare att lasta skottkärran =D



Underbart vårväder bjöd dagen på också helt fantastiskt mysig att vara ute och jobba.


Så här såg det ut innan jag började kratta framför rabatten



 

Och så här efter = D




Jack var ute med oss nästan hela dagen han ville inte alls vara inne när vi var ute och grejade. Chihuahuor är nämligen soldyrkare ut över allting annat.  Han la sig därför i bortre delen av tomten, andra sidan mot var jag höll till och krattade. Han tyckte väl det var lugnast så istället för att ligga nära matte när hon svänger med kratta, grep och skottkärra ; P. Han bara låg där och myste och skälla ut någon hund som kom på promenad förbi vår tomt behövde han inte heller. Jag trodde minst på en hundägare som skulle komma ute på promenad idag i vårsolen! Men ingen gick förbi oss idag. På denna bild ser man också en liten del av alla de stockar om vi har liggandes här sedan min pappa var här två helger på raken och tog ner en hel del träd.


Ett extra plus var att när jag krattade hittade jag ännu mera vårblommor på G det är säkert tulpaner eller påskliljor = ) Något jag tyvärr inte fick bild på för att kameran dog men det ska dokumenteras snart, det lovar jag.


När jag sedan krattat i evigheter känndes det som i kroppen i alla fall egentligen var det 4 timmar. Fick jag ta mig i kragen och städa ur hela Skodan, jag dammsög den mycket omfattande och den blev super fin invändig. Sen tvättade jag och pappa den hemma hos dem och sen körde jag hem den super, superfin både invändigt och utvändigt till Farmor . Då jag började med Skodan tog J och fortsatte i trådgården med krattandet.

Innan hade han jobbat med att få färdigt det sista med locken på lockpanelen som sitter på vår utbyggnad utom en planka så klart som saknades. Materialet som vi köpte räckte förståss inte, varför ska det alltid vara så att det precis inte räcker?

Ja ja vi vår väl åka till HB och handla igen =P

Har en känsla av att jag lär somna som en sten om en stund då jag ska ta och lägga mig inför jobbet imorn jag ser inte alls fram emot detta, det är ju så trist där nu om dagarna. Men man ska väl vara glad att man har ett jobb med tanke på att jag jobbar på Volvo.

Sleep tight ; )

Kommentarer
Postat av: Jessica-Persika

Hejja dig Carin vad duktig du är!! applåd



Vad fin Jack är när han ligger i solen, saknar honom!



Tack för alla hejja-på-rop, det värmer!

2009-03-16 @ 23:56:56
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Mikka

Du är sååå duktig!! Finns nog ingen som imponerar mig så mycket som du gör :) Du är bäst Carin!



Blir ingen flytt föresten. Vi kan prata om det nån dag, just nu är jag förbannad och besviken på Dennis.

2009-03-17 @ 08:38:39
URL: http://www.rebelle.se/blogg
Postat av: Carin

Tack Jessica och Mikka ni anar inte hur mycket det värmer. Tyvärr tycker jag inte det om mig själv bara. Men får väl hoppas att jag kommer på bättre tankar snart = )



Tack Jessica från Jack och mig vi saknar er också. Sen Mikka måste vi ses snart är allt för länge sedan sist nu. Jaså det låter inte alls bra min vän vad är det som hänt?



Många kramar på er båda ; )

2009-03-17 @ 19:51:46
Postat av: Tess

Herregud, här händer det grejer! :)

Superfint!

2009-04-11 @ 11:28:17
URL: http://sweetess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0