Back on track



Källa




Nu sakta med säkert känner jag krafterna återvända dag för dag. Precis som de spriande livet i tomatgrodarna som börjar komma nu, en vecka efter att jag sått dem.


Arbetsveckan har varit tuff och det är fortfarande mycket som ska göras på min station på jobbet. Men nästa vecka och nästa igen går ordrarna som vi ska göra kraftigt neråt och därför får vi skärtorsdagen ledig också. Vilket gör att vi får fem dagar ledigt från jobbet. Något som känns väldigt skönt, jag är inte alls motiverad där nu för tiden samma sekund som jag stämplar in på morgonen kan jag känna hur lusten och villjan rinner av mig.


Detta känner jag samtidigt som jag vet att jag ska vara glad för att jag har ett sådant bra jobb idag med bra lön inom Volvo AB koncernen. Vi har ju faktiskt flextid mellan 6-8 på morgonen och har mycket eget ansvar över våra jobb och hur vi ska prestera på dagarna, bara vi gör det vi ska och lite till kan man själv styra en del över hur mycket rast man kan ta. Jag ligger nu på en lön i nivå med vad ingenörerna har som ingångslön på företaget och jag har en monteringstation, jag står inte vid ett löpnade band av något slag. Så jag vet att jag ska vara tacksam men samtidigt är det otroligt omotiverande att göra samma sak dag ut och dag in. Det jag tycker är givande är att jobba med utveckling och hitta nya smarta lösningar något som jag faktiskt kan göra men som jag måste hela tiden be om lov för att få ägna tid åt och behöver alltid övertyga produktionsteknikerna att det är en bra lösning genom att visa för bara mitt ord räcker inte. Något som är extremt frustrerande då jag undrar vem som kan det bättre idag än jag. Har ju förtusan jobbat med det i 4 och ½ år vilket ingen annan gjort. Men nej jag är en montör jag ska inte hålla på med sådant, jag ska montera *blä*.


På det privata planet får jag däremot desto mer utlopp för min översvämmande kreaktivitet, då jag håller på och bygger om, planerar hur vi ska bygga ut huset på bästa sätt, planerar trädgård och trädgårdsland. Jag har börjat förodla en del saker som ska bli så skoj att skörda till sommaren. Jag håller dessutom på med att börja planera lite sakta för min 25 års dag. Jag ser faktiskt fram emot den dagen ska bli super kul för nu vet jag vad jag vill hitta på. En super mysigt grillning med god mat ala Leila på landet avsnitt 2 - texas BBQ *mums* sen såg jag på veckans avsnitt igår för jag spelade in det i onsdags, gött med inspelningsbar box då man dessutom kan spela förbi reklamen *Ha ha*. Då gjorde hon ännu mera inspirerande mat och dukade upp till middag i sitt växthus. Vilket fick mig att också vilja ha ett så stort växthus så underbart. Har ju tänkt att man kan köpa ett litet vit men nu vill jag ha ett större *suck* kommer jag och J aldrig få råd med =P.


Snart börjar det dessutom bli dags att börja göra iordning med båtarna för många mysiga turer på havet. Vi har en kabinbåt som vi köpte för snart två år sedan som vi sedan dess har lagt många, många timmar på att renovera hela motorn, något som förutom gav oss flera mysiga båt veckor på västkusten med vänner och familj dessutom gav mig och J mycket lärdom om motorer och hur man ska bära sig åt för att laga dem. Men det största pluset är hur otroligt mycket finare motorn blev och med ett nytt fixat motorrum ; ).


Sen med i köpet av huset ingick det en liten öppen motorbåt som blir perfekt för snabba badturet och mysiga fisketurer i sommar = D.


Beklagar att jag inte har med några bilder men sitter och skriver på min brors dator han är här på besök även denna helg och hjälper till med att få ordning på all ved på utsidan. Bilder kommer senare ikväll ; P Uppdatering: Blev en bild nu idag istället vi var på söndagmiddag igår, mycket smarigt med hjortstek och potatisgratäng. 



Nä nu ska jag fortsätta med att röja här inne och städa ut allt som inte behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0