Den 7 juni 2009 en stor dag

Den 7 juni är i år en dag ut över det vanliga i dubbel bemärkelse. Ja för det första är det val till Europaparlamentet och jag har varit och röstat något jag hoppas att de flesta gör och ser till att använda sin röst som man fått, det är inte alla människor som har den förmånen.


För det andra så fyller min och Js lille vovve tre år idag! Ja tiden går ju så fort kändes som det var igår som min första hundvalp dog på grund av ett medfött fel och sedan blev det att vi fick Jack istället det var en bitterljuv lycka när man i vågsvallet efter Max död inte riktigt vågade hoppas att det skulle fungera med denna nya valp - Jack som blev hans namn på grund av att det var Jack pott att få hem honom att han var nästan helt black (Jack) och så gick Jack Sparrow varm på bioduken ; ).


Men fungerade det gjorde det och det riktigt bra dessutom. Han har alltid varit en glad liten kille som älskar äventyr, som alltid har varit försiktigt men även också lärt sig snabbt vad som fungerar att göra och vad som inte fungerar att göra.


Jag håller på och gör en födelsedagstårta till honom bestående av Hönökaka, leverpastej, baconost, falukorv och kanske även lite blodpudding har inte bestämt mig där ännu. Bilder kommer lite senare. Sen har jag också passat på att vara lite sentimental och tittat på lite bilder från de första dagarna vi hade Jack


Så här såg han ut när vi hämtade hem honom.






Och så här såg han ut när han tog en av sina första tupplurar i husses armveck något som han fortfarande tycker om att göra = D.




Jack ute i trädgården vid våran gamla lägenhet, Jacks andra hem.



Han träffade ganska snart efter vi kom hem en kullbror till Max - Linus som min vän Mikka döpte honom till han och Jack blev snabbt goda vännen nästan som om de varit bröder på riktigt men sen skiljer det bara fem dagar emellan den i ålder också så därför vill vi passa på att önska Linus grattis i efterskott!





Idag på sin treårsdag ser han istället ut så här väger inte långt från 2 kilo till. När vi fick honom vägde han ungefär 900 gram idag när jag vägde honom, vägde han 2770 gram = P.

Så nu lagom till födelsedagspresent ska han få en ny sele från tillverkaren Puppia som ska ha storlek M det trodde jag aldrig skulle hända men Jack har verkligen börjat bygga på sig sen han började på sitt dagis. Mycket motion och ordenligt med bra mat har varit receptet för att han ska bygga på sig så fint som han gjort.



Jack är väl långt ifrån lika valpsöt som han var när vi först fick hem honom men han är fortfarande våran super söta lilla hund kille som vi älskar över allt annat, GRATTIS JACK på din tredje födelsedag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis Pirat Jack! Du ar en snygging!

2009-06-07 @ 20:26:33
URL: http://annabaltzer.blogg.se/
Postat av: Carin

Tack så mycket Anna, Jack blir nog stolt nu = P

2009-06-07 @ 22:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0