Första semesterdagen

Ja idag är den första riktiga semesterdagen och det känns helt suveränt att veta att man har fem härliga semesterveckor framför sig.

Något som inte är lika suveränt just nu är vädret som sagt. Visst vi får lite sol då och då men i samma sund som man bestämmer sig för att gå utanför dörren börjar regnet ösa ner igen. Vädret är väldigt nyckfullt just nu men vad gör man när man har semester och vädret inte är bra nog att hitta på något kul i? Jo man hittar på något kul inomhus istället = P

Jag har ju skrivigt i bloggen att vi har hållit på att fixa i ordning gäststugan och för ett tag sedan blev den färdig målad utvändigt och invändigt. Så nu istället för att se ut som ett förfallet litet gul - beige litet hus ser det ut som en röd, vit sjöbod och det är den stilen som vi ska jobba efter att få till på insidan också  ; ). Det är just detta jag ägnar mig år idag att planera inredningen för den.

Jag tittade in på Lexingtonswebbsida för ett tag sedan mest för skoj men oj vilket perfekt uppslag med inspiration för vad jag vill göra med vår lilla GS.






     

Källa


Dessa bilderna som finns att fina på deras webbsida är nästan allt jag behöver för att komma igång med vad jag ska göra för att få GSan riktigt fin och de utstrålar verkligen semester i mina ögon. Visst våran GS är inte särskilt stor eller utrustad med riktigt lika stora fönster men det är precis den här känslan som man får av denna bilden som jag strävar efter att återskapa i våran lilla gäststuga, den ska kännas kustnära för det är den ju på sätt och vis = P och den ska vara mysig.

Ja vi har ju som sagt målat om den redan och några riktigt före och efterbilder har jag ju inte lagt upp ännu så det är väl på sin plats antar jag.


Före


Efter



Efter med en notering om att det inte är helt klart som ni ser. Vi jobbar ju som sagt fortfarande på all lull lull som bland annat ska utgöras av inredningsdetaljer hopsnickrade av drivved har jag tänkt mig = D. Har ni några förslag om vad man skulle kunna snickra ihop av drivved och hur. Jag tänkte något sängbord som på den stora bilden och någon klädhängare på väggen som den bilden med badlakanen.

Har ni fler kreativaförslag så framför dem gärna i kommentarerna!


Kommentarer
Postat av: Matilda

så mysigt med en liten egen stuga sådär!



sv: tack så jättemycket! kul att höra!



du, blev så himla inspirerad av dina scones längre ner i din blogg... så, kika in på min blogg och kolla vad jag gjorde till frukost! ;-)

tack för receptet!

2009-07-14 @ 12:33:18
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

ja de var supersmarriga till frukost! lite söta liksom.

hade på brödkrydda och vallmofrön uppepå mina, var gott det också!

2009-07-14 @ 15:45:30
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Mikka

Fint Carin!

Nu måste vi träffas!!

2009-07-15 @ 09:24:11
URL: http://ipink.blogg.se/
Postat av: Anna

Så himla läckert. Har suttit och dregglat på deras sida hela eftermiddagen!



Ska bli kul och se hur det blir!



Hoppas selen och kopplet kommer snart!



Kram

2009-07-19 @ 21:36:07
URL: http://annabaltzer.blogg.se/
Postat av: Carin

Ja de har så himla mycket fint. Hoppa jag får det hälften så snyggt! Nya bilder kommer senare när jag kommit längre inne i GSan.



Selen kom igår och det gör sig så bra på jack - tycker jag i alla fall = D Tusen tack!

2009-07-22 @ 15:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0