En händelserik gårdag

Gårdagen var riktigt händelserik och trevlig på många sätt men inte alla. Jag började dagen med att baka scones igen till frukost blev så sugen på det när jag såg att Matilda hade gjort receptet jag hämtat från Leila bakar = ) 

Jag fick allt kubbat upp en hel del ved men kul är det inte. Sedan fick jag cyklat ner till havet för att ösa båten och cyklat hem igen. Något som känns i bakdelen idag det vill jag lova. Jag är så orutinerad på att cykla nu förtiden det känns inge kul alls. Förr kunde man ju cykla hur mycket som helst, vart som helst nu är en tio minuters tur en plåga = C

Sedan kom min vän Mikka på besök med sin lillekille Elmer och hennes föräldrars nyköpta tjej Vilda, de två och Jack lekte massor undertiden jag och Mikka lagade middag. Potatis och kyckling i foliepacket på grillen det blev väldigt mumsigt vi avrundade kvällen med rabarberpaj, vaniljglass och kaffe.
Kvällens måltid innehöll, potatis, färska kryddor, örter och rabarber från vårt egna trädgårdsland det är så himla gott med färska och egenodlade råvaror, mer ekologiskt än så blir det inte ; ).


Vilda var något av det sötaste jag har sett på länge ett riktigt litet busfrö som alltid var i farten förutom när hon tog helt slut och somnade på en sekund så som bara valpar kan göra, på rygg i soffan dessutom = D.



Mikka lånade min kamera för att ta dessa bilder och några till. Då jag passade på att fråga henne lite mer om min kamera och dess funktioner = P

Kommentarer
Postat av: Mikka

Gosetjejen! <3

Tack för maten och pajen, gudomligt gott! Skall bjuda igen någon dag ;)

Kramar

2009-07-20 @ 10:39:49
URL: http://ipink.blogg.se/
Postat av: Lisa

nej men guu vilken söt hund!!

2009-07-20 @ 11:18:14
URL: http://liszy.blogg.se/
Postat av: Carin

Åh Mikka ja hon är helt underbart söt och maten behöver du inte tacka för alltid kul när du kommer = D Ja det ser jag fram emot!



Kramisar



Lisa:

Vilda är verkligen sjukt söt hon har en härlig personlighet också <3

2009-07-22 @ 15:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0