Bakning



Jag har blivigt ett riktigt Leila Lindholm fan och det är därför jag önskar mig hennes senaste kokbok a piece of cake i 25 års present. Detta receptet samt själva bilden på kakan har jag hämtat på recept.nu vill du se hela receptet hittar du det här.

Det är ett recept som jag planerar att göra snart men det känns som det tar lite tid i anspråk så imorgon kanske jag slår till med en New york cheesecake med blåbär till dessert = P. Den verkar så himla god och blåbären kan jag plocka på baksidan huset = D.

Igår var vi ute med båten och hade det gott i skärgården utanför här vi bor. Sen åkte vi hem och tittade när de gjorde om vägen upp hit till vårt hus det blev super bra. Efter att det var klart satt vi med grannarna Jenny och Johan och pratade och firade att vägen var klar tills klockan blev fyra imorse, vi hade jätte roligt. Något som medfört att jag och J inte direkt är super alerta idag = S.

Men ikväll ska vi till vännerna Fredrik och Emma för att grilla tillsammans, det ser jag fram emot - ska bli riktigt trevligt.

Kommentarer
Postat av: saandis

oooh den såg god ut :D

2009-07-20 @ 11:03:43
URL: http://saandis.blogg.se/
Postat av: Carin

Javisst gör den längtar så tills jag får tid att göra den. Blåbären plockade jag igår men den ska ju stå i kylen i 6-8 timmar elller över natten för att det ska bli som bäst så jag får göra den nästa vecka = P

2009-07-22 @ 15:07:22
Postat av: Erika

Hej! Jag var en av de lyckliga som fick smaka :) Den var supergod!! Tack Carin.

2009-07-28 @ 23:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0