Våran kompost m.m.

Jag utlovad ju ett inlägg om lite av de saker som vi gjort inne i huset men så även ute i trädgården, den är inte att förglömma.
Inte långt efter att vi flyttade till vårat hus så såg vi att IKEA hade secialerbjudande på komposter.

Den kostade mindre en hälften mot vad dem brukade göra så vi slog till direkt. Vi har varit duktiga på att använda den och fylla den med material från både trädgården och matrester från köket, så nu får vi vänta och se när vi får näringsrik matjord.



Komposten fick sin plats i kanten av trädgården bredvid en lite stuga som tidigare tjänstgjort som lekstuga tydligen. Nu mer har vi bara små krafs i den. På denna bilden ser man att den är i behov av lite ny färg. Det fixade jag några dagar senare bara då jag målade den med falurödfärg.


Medans jag målade lillstugan gjorde min sambo en eldtuna med lite hjälp av mig det sista. Det första som vi eldade i den var de gamla fågelborden som stod på baksidan vårat hus då.

Nä nu ska jag gå och äta frukost hoppas vi ses snart igen /Carin

Kommentarer
Postat av: Jessica-Persika

Tjusig design Carin! Mi lajki! Det ser verkligen gemytligt ut, vid ert hus. SNart får vi komma o hälsa på, ska tala med T om en tid idag. Blir kanske i februari någon gång? Denna helgen är full och nästa så fyller L 2 år och är fylld med släktkalas. Ska kolla. Kompost o grejjer, jisses! Inte visste jag att du kunde sticka?! Det har du aldrig sagt! Tycker du gått nu kan dra igång en "stick-stuga" nu när du faktiskt har en sådan! Puss på er!

2009-01-22 @ 09:06:54
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Carin

Ha ha ja det är väldigt mysigt faktiskt. Det får ni ta och göra ni är så välkomna så! Jo jag vet första februari tänka sig att hon redan är 2 år du. Kändes som igår du gick med stora magen på my dog ;)



Vi måste ju också få komma och fira henne =P Kan och kan stickade i mellanstadiet precis som alla andra. Men vill lära mig lite svårt nu i början bara. Kan sticka rak-och slätstickning det är väl egentligen allt. Men det kommer väl ska be mamma översätta vad det är som står i min stickningsbok =P

2009-01-23 @ 14:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0