Mata fåglarna är så skoj

När jag och min sambo flyttade ut till vårat hus här på landet så bestämde vi oss dirket för att vi ville ha fågelmatare upp under hösten och vintern.

När jag var yngre matade alltid min familj fåglarna under de svåra månaderna för dem att skaffa mat. Så nu vill jag fortsätta med detta. Vi köpte jättefina fågelmatare på Hone Bach, inte jätte billiga men jag tyckte dem verkade vara bra för då kommer inte de stora fåglarna åt maten eller de små fåglarna som vill äta av den i fred.



Nu har vi haft dem ett par, tre månader och haft massor av olika fåglar vid vårat "fågelmatbord" här om dagen kom en av hackspettshonorna på besök igen och åt ur kokosnötten den gillar de extra mycket. 



Det roliga med när vi hängde upp våran anordning var att jag tänkte att det kan ta lite tid innan fåglarna hittade hit. Nej där fick jag fel för vi hade massor av fåglar redan första dagen, ännu fler andra dagen och så har det fortsatt. Men däremot de sista dagarna tycker jag de har varit lite sämre aktivitet här. Men de kommer väl tillbaka igen när det blir lite bättre väder.

Fler biler på våra fågelobservationer lär vara att vänta.

/Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0