Jag har börjat sticka igen.





Ja jag har ju börjat sticka igen och detta är mitt senaste verk. En liten påse att lägga saker som man tycker passar i.
Jag gjorde den till min mamma till hennes födelsedag som hon fick ett egengjort halsband i också. Jag blev riktigt nöjd med tanke på att det är över tio år sedan man stickade sist. Det är nästan skrämmande för när jag började tänka efter det var sist och då gick man ju för tusan i mellanstadiet och det är ju över tio år sedan det är helt sjuk hur fort åren flyger fram nu = O.

Det man inte ser på dessa bilderna är att jag också fick sytt i ett bomullstyg som foder med nallepuhmönster på. Jag tror min mor uppskattade sin present i alla fall = D

Fler kreationer lär väl komma men vi får se hur lång tid det tar bara =P

/Carin


Kommentarer
Postat av: Jessica-Persika

Lovisa hälsar och tackar! :-)

Ja, Sune vill hemskt gärna komma o spana in er stora gräsmatta! Hur coolt som helst!

Jasså du sticker Carin? Skulle hemskt gärna vilja lära mig, har tjatat lite på Amanda som ska kanske hjälpa mig med det... hoppas



Vi får komma o hälsa på när L mår bättre!

2009-02-24 @ 14:52:30
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Carin

Ja det är rätt så stor trotts allt framför allt i jämnförelse mot våran 3x2 meter stora fläck vid lägenheten ;).



Ja jag läste mig till hur jag skulle lägga upp maskor och hur jag skulle sticka aviga respektive räta för att få slätstickning eller vad det nu heter. Men i slutändan fick jag testa mig fram och sedan köra helt på frihand - förstår ju inte vad det betyder det som står i stickningsbeskrivningarna =(



Men jag funderar på att åka till Karma någon gång den nya garnbutiken i torslanda de har ju stickstuge-kvällar = ) Kanske kan vara något. För då kan man ju säkert få tips från mer kunniga än en själv =P



Ja det måste ni göra ser så fram emot det.

2009-02-24 @ 21:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0