Bättre sent än aldrig...


Ja eftersom bloggen har fått en trög start måste jag nu börja med att backa tiden lite. Eftersom jag lovat en del släktingar samt kollegor att visa lite bilder från jul. Nu är det ju inte så mycket bilder på själva huset men håll till godo med en berättelse om min julgranspyntning samt en del annat = P

Bättre sent än aldrig!

Ja det är ett talesätt som passar perfekt för att beskriva mina bestyr med att plocka fram och bort  julen år 08/09 ;P

Detta är en dåres försvarstal =P

Jag och sambon hade så mycket jobb innan jul dels med att flytta in våra sista grejer från lägenheten och sedan fått flyttstädat klart den och dels med att förbereda våran jul på annan ort. Vi skulle ju ta med revbensspjäll och ostbricka till släktens gemensamma knytkalas - julbord på julafton. Därför blev det mest jäkt med att få det gjort innan vi skulle åka bort för året julfiranden vi åkte ju redan den 23 dec för på kvällen så skulle vi vara hos svärmor och hennes sambo, på julafton var vi hos svågern och hans familj och sov över till juldagen då vi åkte till mina föräldrar och åt enligt tradition en engelsk-julmiddag *mums*.

  

Därför fick ju min julgranspyntning vänta tills efter julafton : S Vilket jag funderade på en stund om det ens var värt att göra det eller om det faktiskt var för sent för det. Men så tänkte jag att nä tusan första julen i huset ska jag faktiskt ha en julgran uppe med pynt och grejer, bättre sent än aldrig tänkte jag ingen jul utan gran. Sagt och gjort jag monterade ihop min rätt så fina lilla plastgran och kläde den med allt pynt som går i silver och vit sedan de senaste åren. Första miniatyr bilden förställer också ett av få julpyssel som gjordes denna julen. Egna små prismaänglar som jag gjorde tio stycken att ha i granen men jag tog två och hängde i fönstret också. Jag tyckte det blev rätt fint...



    

Nästa jul ska jag försöka hitta mera julpynt i vitt och i ofärgatglas vill ha istappar och fler änglar/fåglar och sådant fint. Ska också investera i lite vit färg och måla den röda ljusstaken med eller köpa en vit i annat fall.

 Sen eftersom jag var så sen med att packa upp julen blev jag också då förståss väldigt sen med att packa ner julen också vilket jag gjorde den 24 januari ; P och då kom jag på att vi ska ha en fåtölj i det hörnet där granen stod det blev ju så tomt. Sen blev jag så grymt sugen på att inreda med lite vår så jag och min sambo J åkte till blomsterlandet och köpte lite fint att ha i fönstren.



Denna buketten är bara en av många saker vi köpte. Vi köpte även frön till att odla morötter, tomater, bönor, sallad, rödbetor samt en massa kryddor. Jag kan ju berätta att man blev en smula överraskad när man stod i kassan och fick höra vad kalaset givk loss på = S

Men ska bli så skoj att odla massa plantor och rötter i vårat trädgårdsland vi ska även sätta potatis och fortsätta odla våra fina smultronplantor. Bild på trädgårdslandet kommer senare, det ser inte så roligt ut just nu men oj va fint det ska bli till våren/sommaren = D

Ljusstakarna  åkte ju självklart ut också och fick därför ersättas av våra fina lampor från Ikea


Vad gillar ni de fina gardinerna, de ingick i köpet och jag tycker dem är fina men de kommer nog inte passa så bra in i den övriga inredningen som jag har tänkt mig. Får se vad J säger han är mycket förtjust i dem nämligen = P.
De nya blommorna har nu även fått fina vita ytterkrukor från Igelas Trädgård där vi fick 25 % rabatt så det var en trevlig överraskning i kassan ; D Ingelas trädgård är en trädgårds och inredningsbutik som en kvinna vid namn Ingela så klart har i en ladgård här ute i trakterna som vi bor. Vi var första gången där föra helgen och det är faktiskt rätt spännande att utforska vad det finns för butiker och sådant här ute på landet. Men jag ska nog ta mig tid en dag framöver och åka till stan och titta efter lite fint där också, kul att kunna välja = D

Jag läste inlägg från Jessicas blogg och jag blev så sugen på att ta en promis i Haga och titta lite i butikerna som finns där också.

Återkommer snart med fler inlägg och bilder jag lovar Jessica ; ) Kram från Carin

Kommentarer
Postat av: Jessica-Persika

Hurra! vågen



kulkul med uppdat. blogg!! ;-)

Säg till när du vill promenera i Haga, I'm game!! ;-)

2009-02-19 @ 14:09:01
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Carin

Visst är det = D Det känns gött att äntligen ha fått skrivigt lite nytt. Men det är ju så segt på datorn här hemma. Så jag trilskades med den igår och laddade in en del bilder och skrev färdigt inlägget på jobbet idag, på min rast ska väl understrykas ; P Gå i Haga ja det hade varit mysigt, får nog bli nån gång efter lönen och när jag har tid = P. Hur ser det ut för er då? Du sa att ni kanske kunde komma hit i feb men nu har ni bara en vecka kvar på er ; ) Kram /Carin

2009-02-19 @ 19:53:48
Postat av: Jessica-Persika

skrattar

Ja.. hade det inte varit för alla sjukdomar här hemma så hade vi nog redan varit och hälsat på er vid det här laget.. men nu är det ju som det är.. Hemma idag med.. ^^

Kanske söndag, om L mår bättre? Kan ni då? Eller söndag i nästa vecka?

2009-02-20 @ 10:22:19
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Carin

Jo jag vet hur det kan vara. Söndag nästa vecka hade nog passat bättre vi har en del att stå i denna helgen =P En vän till Johan har gott bort och vi ska ha fika med några fler som kände honom ledsen

2009-02-20 @ 11:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0