Våran tur på havet

Det har varit fullrulle här hemma sedan vi kom hem igen från våran tur på havet så nu kommer min rapport från resan = D

Vi* åkte sent på måndagseftermiddagen och kom hem igen på fredagskvällen, det var dåligt väder under måndagen och större delen av tisdagen men resten av dagarna hade vi kanonväder. Så vi* har myst i solen, löst korsord, gått promenader, fiskat och rökt våran fiskfångst och ätit god mat ; D.



Jag har tagit massor av bilder på prickar, fyrar, båkar, kummel och andra sjönavigeringshjälpmedel.



Det tog några dagar med dörjarna efter båten innan det nappade men trägen vinner = )



Makrillen smakade super gott efter att vi* hade rökt dem i en liten röklåda som min sambo investerade i för några år sedan.


Jack trivdes bra på båten men bäst trivdes han i solen = D


Vi* började med att tuffa uppåt kusten och har legat i både naturhamnar och på storhamnar som Kärringön (där vi* hade jätteflyt och tog en plats direkt då båtarna som kom före oss gapade efter mycket och gick in i innerhamnen och letade plats och fick ingen allt istället för att de tog den platsen vi fick = P) och Lysekil där vi* också började vända neråt igen för att sedan avsluta våran sommar"seglats" (vi* åkte i en motorbåt) med en eftermiddag i marstrand med godlunch och super mumsig mjukglass = D


Vi* hade allt som allt en riktigt mysigt båttur med mycket tur och flyt = D Hoppas vi* får en lika fin båttur nästa år ; )

Vi* = (mig förståss = ), min sambo J, våra vänner F, E, deras hund och våran hund Jack).

Kommentarer
Postat av: Matilda

vad härligt det lät! och gott med firrar!



tack ska du ha! ja nu känner jag mig gammal som gatan... ;-) nädå, ingen kris här inte. än.

hihi!



hoppas första dagarna på jobbet efter semestern känns bra!

2009-08-17 @ 15:39:39
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0