Påskpyssel 2 och fynd från vårstädningen

Ja jag tog ju in ett riktigt fågelbo också det använde jag så klart till en annan dekoration





Sen har jag ju hittat en del fin fina saker här i huset som jag planerar behålla dessa följade tycker jag är super charmiga.

En emaljerad handspade den är ju bara super söt med färgerna vit och ett ljusgrått handtaget kommer den passa perfekt till mina andra vita grejer.



En stekplata som drivs med fotogen den också jätte läcker och den kommer göra sig kanon ute i sällskap med grillen för att koka potatis och annat mumsigt med. Tänk bara att kunna tillaga det mesta av maten ute så mysigt. Jag bara längtar och vill precis som Leila har i sina avsnitt av Leila på landet ett kök som är utomhus. Jag har även hittat ett vitt handfat som man skulle kunna installera på utsidan längre fram.



Ett potatiskärl som är vit och med glaslock



En vit flätadkorg som förra söndagen fick tjänstgöra som jordpåsehållare




Samt den emaljerade kastrullen som jag plockade min mossa i den är riktigt charmig med lite rost och allting kanske inte passar så bra till matlagning bara men jag tror jag kan odla något i den istället.



Det finns ju massor av nyproduserade emaljerade saker som jag tycker är väldigt fina med de har inte samma själ som de som är äldre och lite slitna anser jag då men att blanda gamalt och nytt ger bäst balans och gör att man får en väldigt personlig inredning.

Jag som blivigt Leila fräst sedan jag för första gången såg henne för lite mer än två år sedan på Leilas jul och hon har ju köpt sig ett torp på landet och har utöver tvserien om hennes liv där också gett ut en tidning om Contry living som jag köpte när den kom ut i butik 31 mars och jag älskar den tidningen den har massor av matnyttiga tips och härlig inspiration om inredning samt matlagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0