Ny design som för med sig våren till min blogg



Eftersom våren sveper in över vårt avlånga land i fulla drag och för med sig sin värmande sol och en doft av prunkande blommor gjorde jag för en tid sedan en påskdesign på min blogg men eftersom påsken nu mera ligger bakom oss i tiden kändes det som att det hög tid att byta ut den. Följaktligen har jag hållit på med en design i vit och grönt en kombination som aldrig kan misslyckas - hoppas jag = P

En färgkombination som jag tycker är mycket representativ för själva våren då det som mest står för vår för mig är vitsippor. Jag tycker vitsippor är underbara då de kan förvandla bäddar av halvt som halvt förmultnande höstlöv som i sin tur står för växtlighetens sönderfall till spirande gröna och vita ängar fulla med liv.
 

Våren för mig betyder att ljuset återvänder och väcker allt till pånyttfödelse, att växterna åter igen börjar sin strävan efter tillväxt genom förtäring av ljus och vatten i deras trägna arbete efter att vinna fulländelse. Att fågelkvittret och sången i träden tilltar i intensitet då alla de små som stora letar efter sin utvalda hjärtevän att sätta bo, ruva ägg och sätta sin avkomma till världen i sällskap med. Ett samarbete mellan hona och hane som jag tycker är fantastiskt för så små släkten.

Men jag fick inte färdigtställt designen under kvällen som jag vigt åt projektet på grund av att jag inte är särskilt kunnig på stilmallen som utgör grunden till designen på bloggen.

Därför för att spara mycket tid och energi kallade jag in en expert på området nämligen min nästan 2 år yngre bror Christian som hur enkelt som helst fixade till min stilmall. Han trixade med olika marginaler, paddins med mera så vips var designen på bloggen super snygg och nästan läbbigt läcker, tycker jag i alla fall vad tycker du? = D. 

Jag vill tacka Christian för hjälpen med att finjustera och putsningen av finishen på designen. Jag känner mig mycket nöjd. Dessutom fick han också undervisat mig i hur jag kan göra en del tuffa effekter i PH. Så vi tillsammans fick fixat till min header tills den helt såg ut som min vision av hur den skulle bli.

Jag vill också be om ursäkt för att det varit så dåligt med aktivitet på min blogg den senaste tiden och anledningen till att det blivigt så dåligt med uppdateringar är att jag har haft fullt upp med att leta, köpa ny bil, städa huset och renovera därutöver som jag kundgjorde i det tidigare inlägget, har jag börjat läsa böcker igen.

Förutom om inte allt det skulle vara nog har det nu lagts ett varsel på mitt arbete vilket känns väldigt värdelöst, informationen som vi fått är att det blir som max 15 st kollektivanställda som får gå den 22 oktober men jag hoppas verkligen att det blir färre. För i så fall borde jag klara mig kvar men om jag nu inte skulle gör detta så får det bli skolbänken igen. Läsa på riktigt på högskola och bli något stort = P ha ha ja man kan ju alltid hoppas i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0