Min ny funna läsning



Jag har ju som sagt börjat läsa igen eftersom jag älskar och läsa men det är sällan jag tar mig tid för det. Det brukar mest bli på semestern under sommaren annars består läsningen resten av året av tidningar, bloggar, hobbyliteratur samt arbetsbeskrivningar på jobbet = P

Så de senaste 7 åren har det inte blivigt så mycket utom fanasy.
Harry Potter bland annat för att nämna ett exempel eller snarar 7 och ännu fler. Eftersom jag läste dem på både engelska och svenska av det enkla själet att jag inte orkade vänta tills boken kom översatt till svenska. Därför jag läste dem på engelska först och sen på svenska när översättningen kom ut också.

Men sen såg jag en film 2006 på Bergakungen (SF Göteborg) under deras invigningsveckan. En väldigt läcker film som jag när jag såg slutet på genast fattade att det skulle komma en uppföljare på den. Men det kom ju aldrig och man väntade och väntade. Men nej ingen film baserad på Den äldste som jag hade kollat upp att bok nummer två heter. Just den boken tänkte jag köpa tills jag såg den i min vän Fredriks bokhylla för ett tag sedan och lånade med mig den hem. Nu har jag läst klart den och förstod ju under boken gång att filmen Eragon verkligen inte har med det som är med i boken och att stora delar av viktiga bitar av handligen inte alls finns med i filmen. Var på det nästan blir omöjligt att göra en vettig uppföljare på filmen. Böckerna är i sin tur jätte jätte bra! Men filmen Eragon visade sig vara en stor besvikelse för boken med samma namn.

Synd för jag hade verkligen sett fram emot att se filmen Den äldste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0