Föra lördagens GRILLPEMIÄR med stort P

På lördagen föra veckan var det ju så bra väder så vi tyckte det var dags för grillpremiär och oj vilken premiär då!
Vi gjorde Leilas grillade revben med texas BBQ inte fel alls blev hur mört och gott som helst = P Man gör dem genom att börja med att koka dem med salt, svartpepparkorn, gullök- och en hel vitlök som man skär ner i lite mindre bitar och kokar dem ihop med i en timme.


Denna bilden är dock från efter vi tog upp revbenen. När vi kokade dem var kastrullen helt full.



Sedan penslar man på glazen och låter de gotta till sig i den vi lätte de ligga i påsar med glaze i 30 minuter och sedan på grillen som vi förutom hade briketter i även hade lagt på hikory spån som vi blötlagt innan för att de skulle ge lite rökigare smak på dem. De blev super duper bra. Och vattnet vi kokade dem i reducerade vi ner ihop med en flaska rödvin och silade bort lök och andra kryddor för att sedan frysa in den hemgjorda mycket lyckade buljongen.



Till revbenen gjorde jag Coleslaw med rostade kumminfrön enligt Leilas recept med det vet jag inte om det var någon jätte höjdare precis. Jag kommer nog utesluta dem nästa gång och göra en specjalare istället med bland annat äpple, celleri och lök i samt att man inte bara har majonäs i utan cream fraish också så blir det lite syrligare och inte så mastigt och tungt fett att äta.





Vi var alla mycket lyckliga och nöjda efter vi ätit klart och det vi var alla rörande överrens om att de var lätt de bästa revben vi ätit. Något som vi definitivt ska göra igen. Något som jag satsar på att göra på min 25 års-fest-grillning.

Kommentarer
Postat av: Mikka

Åh då vet jag två stycken som vill komma. Dennis och Mikka heter dem, hihi. Grillat är bäst!

2009-04-11 @ 10:20:44
URL: http://www.rebelle.se/blogg
Postat av: Jessica-Persika

Här är två stycken till! :-)



Hmm.. får man välja?? Lunch är ju aldrig fel.. ;-) L äter det mesta, men vill man vara RIKTIGT säker på att lyckas, så är det varmkorv och "sjuuup" (ketchup), då blir hon lycklig!! :-)



Ska bli jättekul att hälsa på er imon!

2009-04-11 @ 12:37:52
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Carin!

Nu har jag äntligen hittat hit, missade ett S i adressen (carin S creares) men men...

Du har nu fått äran att hamna bland mina favoriter så nu kommer jag bli en flitig läsare :)

Blir så avundsjuk på grillkvällen, jag var ju tyvär sjuk så det är nästan så jag kräver en repris ;)

Om inte annat ser jag fram emot 25:års kalaset. Ha det bra, vi hörs, Kramar Erika

2009-04-22 @ 16:15:01
Postat av: Carin

Jag kan lova att det kommer bli fler rebensgrillningar ; ) Ja det är ju synd att du var sjuk Erika men kul att du hittade hit = D Ja nu har jag varit mycket dålig på att uppdatera men det sån jag ät ibland uppdaterar jag nästan aldrig och ibland blir det flera ggr på en dag. Välkommen hit till min blogg i alla fall.

Sen hade jag tyckt att det mycket roligt om du också skaffa en blogg så man kan följa dina dagar med den lill* sen ; )



Kramar från Carin

2009-04-23 @ 13:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0