Boken jag läser nu...



...är fortsättningen på boken Den äldste som heter Brisingr titeln står för Eragons första besvärjelse som han lärde sig redan i den första boken av den tänkta trilogin men det blir till och med en fjärde bok = P Den skriver fortfarande författaren Christopher Paolini på. Någon deadline för när den ska vara klar för utgivning har ej kommit ännu, tyvärr = (.

Brisingr betyder Eld på det gamla språket och är en mycket användbar besvärjelse till att både försvara sig men också att göra upp eld med för matlagning och att värma sig vid under långa kalla nätter.

När jag märkte hur fort jag började fått läst klart Den äldste blev jag tvungen att beställa nästa handlingen är ju så super spännande. Så jag köpte den på Adlibris.com 165 kr är ju inte så farligt i jämförelse med om man köpt den på en bokhandel i Gbg där den skulle ha kostat mig 398 kr istället, det är sjukt att det kan skilja så mycket i pris = S. 

Boken Brisingr är den tredje boken och börjar med en sammanfattning av de två tidigare böckerna samt fortsätter med handlingen om Eragon och hans följeslagares fortsatta kamp mot Imperiet.


Denna serie böcker rekommenderar jag varmt till dem som gillar Fantasy och om man missat denna serie innan. Det är mycket spännande handling och Christopher som bara var 12 år då han började skriva serien men han han bli 19 år innan Eragon gavs ut är otroligt duktig i sina beskrivningar som hjälper en att måla upp landskapen i ens eget sinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0